عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1401
بازدید : 124
نویسنده : mozhgan

دندان ها از مهم ترین اعضای بدن ما هستند؛ زیرا داشتن یک لبخند زیبا و جذاب به دندان های مرتب و ایده آلی نیاز دارد. علاوه بر این، اولین مرحله هضم مواد غذایی، جویدن آنها در دهان است، که این کار به وسیله دندان ها انجام می‌شود. از این رو دندان ها نقش کلیدی در سلامتی جسمی و زیبایی ظاهری ما ایفا می‌‌‌کنند. بیشتر مردم مشکلاتی در دندان های خود دارند، مثلا دندان های فاصله دار، به هم ریخته یا کج و نامناسب، که البته برای اصلاح این مشکلات، یک روش محبوب و بی خطر به اسم ارتودنسی دندان وجود دارد؛ با این حال ممکن است افراد با ظاهر بریس های ارتودنسی مشکل داشته باشند و تمایل زیادی برای انجام ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی از خود نشان ندهند. یک راه مناسب برای جذاب تر کردن ظاهر ارتودنسی، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، استفاده از ارتودنسی طرح دار است.

ارتودنسی طرح دار

همان طور که اشاره کردیم، ظاهر ارتودنسی برای برخی افراد، می تواند خسته کننده باشد و آن ها را از انجام ارتودنسی باز دارد، به علاوه توجه کنید که بیمار مجبور است مدت زیادی با ارتودنسی زندگی کند؛ بنابراین باید تغییری در ظاهر ارتودنسی ایجاد کرد، تا افراد بتوانند راحت تر با آن کنار بیایند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

نوجوانان و کودکان بیشتر از افراد بزرگسال به ظاهر اشیا اهمیت می‌دهند، لذا می‌توان با به کار بردن رنگ ها و طرح های شاد، آن ها را به استفاده از ارتودنسی متمایل کرد؛ همچنین بیمار می‌تواند در قرار ملاقات های بعدی با دندان پزشک خود، طرح و رنگ ارتودنسی را تغییر دهد و  به این ترتیب تنوع خوبی ایجاد کند. در اطراف براکت های ارتودنسی، کش های کوچکی به نام لیگاچور وجود دارند، که می‌توان رنگ آنها را تغییر داد؛ همچنین بعضی از افراد تمایل دارند که به بریس ارتودنسی آن ها نگین های تزئینی اضافه شود.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

نکات مراقبتی از ارتودنسی طرح دار

  • از خوردن غذاهای چسبناک بپرهیزید
  • گاز زدن ممنوع
  • بهداشت دهان خود را رعایت کنید
  • اعتماد به دندان پزشک

بیشتربخوانید... دندان عقل چیست





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com